Sara Rylander

Tips på nyttiga goda mellanmål

Hej goa du ! Skulle du kunna lägga ut lite förslag på bra mellis efter skolan ? KRAMAR

 

Mellanmål är enligt mig sjukt viktigt, skulle inte klara mig utan dom och jag tror att de flesta som tränar känner samma. Jag behöver äta regelbundet för att hålla uppe min energinivå och för att orka prestera så bra som möjligt.

Personligen så tränar jag nästan alltid direkt efter skolan eftersom jag tycker att det är smidigast och därför har jag ALLTID en Questbar med mig i väskan som jag tar innan gymmet. Så det är nästan alltid mitt standard mellis efter skolan. Mina mellanmål ser ungefär oftast likadana ut, spelar ingen roll om det är förmiddagsmellis, eftermiddagsmellis eller kvällsgotte. Detta är iaf några förslag på bra, snabba, nyttiga och super goda mellisar som jag brukar äta:

- Keso/kvarg blandning toppad med t.ex nyttig müsli (pauluns är jätte god), jordnötssmör eller bär

- Knäckebröd med avocado, keso, skinka/kalkon eller ägg

- Nyttig proteinbar t.ex från Questbar (bra näringsvärde)

- Proteinrika smoothies (sök på google efter goda recept, går att variera i oändlighet)

- Fruktsallad

- Bananpannkakor

- Omelett med t.ex skinka & svamp

- Keso + äppel & kanel

- En handfull nötter

- Avocado halvor med räkor

Kommentarer

Laddar kommentarer...
Visa alla kommentarer
Formuläret laddas