Sara Rylander

5 tips för att komma igång med träningen & hålla uppe motivationen!

 

 

 

 

• Lägg upp en träningsplanering. Det blir lättare att gå ner till gymmet om du har det inplanerat och om du vet vad du ska köra när du väl kommit ner dit.

• Sätt upp rimliga mål och ta formbilder innan du börjar träna så att du kan se skillnaden sen. (Detta motiverar mig själv väldigt mycket)

• Gör inte en rivstart och gå all in med svältkost och träning varje dag, det sliter på kroppen och psyket och du kommer sannerligen tröttna ganska snabbt. Jämför dig inte heller med andra, lyssna på vad just DIN kropp säger och träna utefter dina egna förutsättningar och mål.

• Variera din träning! Gör inte något som du tycker är tråkigt, då kommer du antagligen tröttna. Det finns masor av olika sortes träningsformer, prova dig fram och se vad du trivs med. Ger du löpningen en chans och ändå känner efter 10 gånger att det suger – sluta och prova något annat.

 • Köp nya träningskläder! Att ha nya snygga träningskläder ger motivation till att träna + att gå till gymmet blir så mycket roligare när man känner sig snygg. 

• Bestäm dig och ge inte upp! Att ändra sin kropp och bli mer hälsosam är inte en dans på roser, det är jobbigt och det är inte alltid super kul men det ÄR värt det i slutändan. Fokusera på dina mål och se framåt. När motivationen tryter och du funderar på att skippa dagens pass, läs och kolla på fitspo bloggar/instagram. Bli inspirerad och kör!

 

DU KAN OM DU VILL OCH DET ÄR VÄRT ALLT HÅRT SLIT I SLUTET

I'm not telling you it's going to be easy, i'm saying it will be worth it.

Kommentarer

Laddar kommentarer...
Visa alla kommentarer
Formuläret laddas