Sara Rylander

Effektiv hemmaträning / Tips på övningar

(en gammal bild från sommaren/efter sommaren då jag började träna på "riktigt")

Ibland så hinner man kanske inte alltid dra ner till gymmet, man inte har skaffat sig ett gymkort än eller så vill man kanske inte gå ner pågrund av att det är fint väder ute (ingen risk för det nu dock haha), skippa inte träningen för det! Det finns en massa bra olika övningar som man kan göra hemma i vardagsrummet. Jag började själv min största kroppsliga förändring genom att träna hemma, jag satt och cyklade ca 1 timme om dagen + körde armövningar och det resulterade i runt 10kg minus på vågen så det går om man vill...
Så använd inte att du inte kan träna för att du inte kan gå till gymmet som en ursäkt för det går lika bra att träna hemma! Ja, det kanske är lite jobbigare och lite tråkigare eftersom att man inte har samma urval av maskiner men DET GÅR! :)

Här är några bra övningar som man kan köra hemma i vardagsrummet:

MAGE

- Vanlig planka (börja på 1 min och jobba dig uppåt)
- Sido plankan (t.ex 30 sek x 3 på varje sida)
- Situps (raka och sneda)
- Bicykles crunches
- Höftlyft
- Liggande knälyft

Hur länge/många reps/set du gör de olika övningarna väljer du själv men våga utmana dig själv! 

Kör en liten minitävling med dig själv för få motivation till att pusha dig själv ännu hårdare, som t.ex plankutmaning. Klarar du 1 min första gången, kör du 30 sekunder längre nästa gång osv. Detta hjälper iaf mig då jag är världens tävlingsmänniska haha.

BEN & RUMP ÖVNINGAR

- Utfall
- Squats
- Knäböj
- Benspark
- Benlyft
- Kissande hunden

HÄR och HÄR hittar ni bilder på hur ni utför de olika ben/rumpövningarna + andra övningar :)

Kommentarer

Laddar kommentarer...
Visa alla kommentarer
Formuläret laddas