Sara Rylander

Recept protein smoothie - One Whey Raspberry Whitechocolate

Dagens mellis blev en super smarrig protein smoothie gjord på One Whey Raspberry White Chocolate från bästa fitnessguru.com
Allt du behöver är: 
- En skopa (eller en portionspåse) med One Whey protein pulver 
- ca 1 dl Kvarg
- ca 1 halv dl Vatten
- Lite stevia
- Frysta hallon 

Sen är det bara att blanda allt, hälla i bären och njuta! Super god och fullproppad med protein :) 

INSTAGRAM @sararylander

Celsius

Hur glad blir man inte när bästa mamii kommer hem med detta? Bääääästa. 

Dagens pass - 1.5 h cardio + mage / Celsius

HELLO! 
Sitter just nu och äter lite lurre, blev pizzaskinks sallad. Gotte! Satt riktigt fint efter morgonens träningspass, mådde mycket bättre idag så kunde inte hålla mig borta från gymmet. Gjorde ett av mina bättre pass, riktigt bra energi genom hela passet och det va så skönt att köra ett lökpass efter gårdagens vila. Blev ett långt cardio pass som jag sen avslutade med mage, började med att köra 30 intensiva minuter på crossen sedan sprang jag i 1 timma, vilket resulterade i lite över 1 mil. Älskar känslan när man springer och det går sådär lätt och endorfinerna spruter, underbart! Springer seriöst och ler samtidigt haha. Efteråt körde jag mage:

- 15 x 5 på total abnomal maskinen
- 10 x 3 (på båda sidorna) på Rotation Torso maskinen
- 20 x 3 Hängande benlyft
- 50 x 3 Russian twist med 14 kg vikt
- 2 min plankan

 

+ Streching som avslutning sen

Avnjöt också en celisus innan och efter mitt pass, bästa verkligen! Om ni inte har provat dom så borde ni verkligen göra de, dom är inte bara goda utan ger en också en massa extra energi + att de ökar ens förbränning. Hur bra? Love it. 

Kramis! :)

Recension One Heat från Fitnessguru / Vad är det? Hur fungerar det?

"För att gå ner i vikt behöver man förbruka mer energi än man får i sig genom den daliga kosten. Våra produkter underlättar din viktminskning genom att öka metabolismen, minska sötsuget och kontrollera hungern. Vi har både uppiggande fettförbrännare som ger dig energi och fettförbrännare som maximerar fettförbränning under sömn. Tillsammans med en kalorireducerad diet och träningsprogram ger våra produkter dig de absolut bästa förutsättningarna för en lyckad viktnedgång"

Min recension: 
Jag provade dessa i några dagar innan jag åkte till Rhodos och jag tycker att dom fungerade precis som Fitnessguru säger att dom ska göra. Mitt hungersug minskade lite och jag kände mig allmänt piggare, kändes som det också gav mig extra energi när jag tränade. Jag kände inga negativa bieffekter, kanske att jag fick göra några fler toalett besök haha. Annars var det inga problem och det kändes somsagt att de verkligen fungerade. Jag är ingen som förespråkar fettförbräningspiller eller "mirakelpiller" utan jag tror mer på en hälsosam kost och att träna hårt. Men om man har svårt att hålla sötsuget i styr och man är överviktig och vill få lite hjälp på vägen kan dessa vara ett bra alternativ men tro inte att det är ett mirakelpiller som bränner fettet åt dig, det krävs somsagt en bra kost och träning men One Heat är en liten hjälp på vägen. 

Vad är det och hur fungerar det?

Nya One Heat® A.M. med en helt ny formula och en ny större förpackning. Nya One Heat® A.M. är ännu mer effektiv än vår orginalformula där fettförbränningen, energin samt reduktionen av sötsug är helt oöverträffad.

Nya One Heat® A.M är framtagen för att ge dig maximal fettförbränning och energi under dagen samtidigt som ditt sockersug elimineras. One Heat® A.M. passar dig som vill ha bästa möjliga förutsättningar för att fullfölja en planerad diet med en bibehållen hög metabolism och energi.

+ Ökar fettförbränning
+ Reducerar sötsug & hunger
+ Motverkar muskelnedbrytning
+ Ökar energi & fokus under träning

Du som försökt gå ner i fettvikt förut vet att de största utmaningarna under diet är långsam ämnesomsättning, hunger, sötsug och brist på energi. De flesta av oss har inga problem med att ligga på ett kaloriunderskott i några dagar men längre perioder ställer högre krav på dig och din planering.

När din kropp ligger på ett kaloriunderskott är dess naturliga respons att sänka metabolismen och göra dig trött för att du ska använda så lite energi som möjligt. Detta svält-försvar har möjliggjort för oss att överleva allvarliga hungerskriser men har motsatt effekt idag när vi lever i överflöd. Fetma är det största växande hälsoproblemet idag och vår natur arbetar tyvärr emot oss. Genom att ta One Heat® A.M motverkar du den naturliga sänkningen av metabolismen och får en extra fettförbrännande boost och energi för att kunna göra det mesta av dina dagar under diet och få de resultat du önskar.  

One Heat® A.Ms energigivande effekter ger en oövervinnlig känsla i kroppen som ser till att du presterar maximalt för bästa möjliga resultat.

När & hur ska man använda det?

Tag 3 kapslar två gånger per dag. En dos på morgonen och en under eftermiddagen eller före fysisk aktivitet. Du kan starta med en lägre dosering för att hitta din individuella tolerans.

Var hittar jag det?

One Heat hittar du på http://www.fitnessguru.com/sv där du också kan hitta en massa andra produkter för dig som vill få en extra boost för träningen och få grymma resultat! 

Power walk 1.5 h

LUNCH - GOTT & NYTTIGT / Hälsofördelar med Lax

Idag stod det lax på menyn, super gott och nyttigt! Visste ni att lax faktiskt har en massa bra hälsofördelar? Lax stärker dina muskler och ditt hjärta och reducerar därmed sjukdomsrisker. Studier har visat att förtäring av lax kan hjälpa dig att leva längre samtidigt som du är frisk och i god hälsa.

Proteinet i lax är lätt för människor att smälta och absorbera i kroppen. Lax innehåller inga cancerframkallande ämnen som det är fallet med många andra proteinkällor.

Proteinerna som också kallas för aminosyror är livsviktiga för hela kroppen. Laxens huvudsakliga hälsofördel är att den är en rik källa till Omega-3 fettsyror. Dessutom innehåller lax vitaminerna A, B och D såväl som mineralerna kalcium, järn, kalium och selen.

Omega 3-fettsyrorna hjälper mot kolesterol. Det onda kolesterolet försvinner samtidigt som det goda kolesterolet ökar. Dessutom repareras hjärtskador medan hjärtmusklerna stärks. Andra fördelar är att blodtrycket också sänks och risken för hjärtattack sjunker.

Omega-3 fettsyrorna hjälper också hjärnans arbete. Minnet blir mycket bättre. Tillsammans med vitaminerna A och D, aminosyror och selen skyddar omega-3 fettsyrorna nervsystemet. Även depression sjunker om man äter lax. Hjärnan får också ett skydd mot sjukdomar såsom Alzheimers och Parkinsons. Dessutom skyddar lax mot vissa ögonsjukdomar.

Lax är också bra för bantare, genom att metabolismen eller fettförbränningen ökar. Detta underlättar sockerabsorptionen så att sockernivåerna i blodet sjunker som i sin tur skyddar mot diabetes.

Vad gäller skönhet, kommer konsumtion av lax att bidra till ett vackert hår, strålande ögon och en välmående hud.

Så ät lax peeps! Finns en massa olika recept som man kan göra med lax, steka, i ugn, ha i sallad osv men min favorit är helt klart pepparkakslax! SÅ GOD! HÄR hittar ni receptet på den. 

                                                                                                                                                                                                                          Källa: http://www.twice.se/halsa-lax-nyttig-mat.html

 

 

BREAKIE / Ofrivillig vilodag

Todays breakie blev Keso/Kvarg blandat med varma blåbär & toppat med Paluns granola, mums. 
Provade också Pauluns Mullbär & Kardemumma för första gången, riktigt god den med men den slår inte stor favoriten Hasselnötter & Daddlar. Kan verkligen rekommendera dessa granolor, super goda, osockrade & med en massa bra nyttigheter i! 
Idag har jag inte mycket planerat, blir tyvärr en ofrivillig vilodag då jag är förkyld och fick ont i öronen i natt vilket som fortfarande inte har släppt. Suger. Vill verkligen träna men vill fortfarande inte att det ska bli värre.. Kanske ge mig ut på en PW senare, klarar inte av att bara sitta still och inte göra något. Till lunch har jag och mamii iaf planerat att fixa ihop något riktigt smarrigt, blir kallrökt lax tillsammans med sparris, spenat och en jätte god ägg/kvarg/dill sås. Och sen självklart jordgubbar till efterrätt - standard. 

Kramis! :)

Min kropp nu & då / Rhodos 2013&2014 - 10 kg lättare

 

 

 

 

RESULTAT - MIN KROPP 2013 & 2014 

Alla dom här bilderna är tagna på samma strand men det skiljer 1 år emellan dom. Lite skillnad? Haha kan knappt förstå att jag såg ut sådär...det är inte bara min kropp utan hela mitt ansikte som har förändrats, helt sjukt hur mycket träning och bra kost kan göra med ens utseende egentligen. Kan ju dock säga att det inte va lätt, mycket blod, svett och tårar fick man kriga sig egenom innan resultaten började komma. Men gud så värt det, tjejen till höger är inte bara 10 kg lättare, brunare och utan tandställning (hehe) utan också 10 x gladare och mår så mycket bättre! De yttre resultaten som kom utav all träning och bra kost gav också resultat på insidan. Jag kan idag säga att jag mår bra med mig själv, jovisst har jag saker som jag skulle vilja ändra med mig själv men all in all kan jag säga att jag är nöjd. Och om inte annat så är jag sjukt stolt över mig själv för att jag faktiskt orkade ta mig ifrån en jobbig period i mitt liv då jag kände mig som världens fulaste och sämsta tjej till idag, då jag mår bättre än någonsin och faktiskt trivs med mig själv & med min kropp. Träningen har somsagt verkligen hjälpt mig något enormt med ALLT! Det har gjort mig till en helt ny person, innan va jag en osäker tjej med inget självförtroende som gjorde allt för att passa in och brydde sig alldeles för mycket om vad andra tyckte och tänkte. Idag älskar jag att sticka ut (inte en attention seeker men ni förstår haha), jag vill synas och jag bryr mig inte längre om vad andra tycker och tänker. Jag kör mitt egna race och kommer att göra det jag vill i livet oberoende vad andra tycker/gör. Jag mår kanon nu och jag kan inte beskriva hur mycket jag ser framemot att ta studenten, flytta ifrån denna håla och upptäcka världen! Träffa nya människor och bara leva livet. I'm so exited. 

Vill ni förändra er, må bättre och bli nöjda med er själva, GE INTE UPP! Svaret är kanske inte träning för alla men jag kan säga från egna efarenheter att när man känner sig nöjd och mår bra på utsidan så mår man också bättre på insidan! För ett år sedan tränade jag för att gå ner i vikt och tyckte att det riktigt jobbigt/tråkigt att sitta och cykla 1 timme om dagen, idag vet jag inget bättre än att att dra ner till gymmet och köra stenhårt tills svetten sprutar. Så även om det är jobbigt i början så kommer man att lära sig att älska att träna, och framför allt älska resulaten som träning och en hälsosam livsstil faktiskt ger, så ge inte upp! 

Kramis! :) 

 

 

Lunch på stan / New in - Iphone 5s & Mac book air

HOLA! 
Åkte in en runda till stan innan för att äntligen köpa en ny telefon och hämta min nya Mac, har varit hemskt utan min dator haha. Fick iaf med mig en Iphone 5s hem och somsagt min älskade dator, sååå bra! Håller på att fixa med allt nu och det tar typ 100 år att instrallera alla program osv men jag kämpa på. Jag och mamii passade också på att mysa lite med golunch på coretto, älskar verkligen deras sallader. Lagom stora, fräsha och somsagt jätte goda. Tips om ni nångång ska äta i växjö! 
Annars händer inte mycket, håller på att fixa med grejerna och kollar igenom lite bilder från Rhodos. Kommer kanske upp en till bildbomb ikväll, stay tuned. 

Kramis! :) 

Breakfast / 1.5 h morgoncardio

HELLO! 
Idag var det full rulle med träningen igen, så skönt att komma in i rutinerna igen! Laddade iaf först upp med en kalas go frulle som bestod av keso/kvarg röra med en massa färska jordgubbar och jordnötssmör, mumsfilibaba! Slängde också i mig en celsius påvägen ner för att få lite extra energi. Vid 10 tiden var jag iaf nere på gymmet och lökfesten kunde börja, va ett av de varmaste passen någonsin. Skojar inte. Svetten sprutade överallt och likaså endorfinerna men gud så skönt! Har saknat den där energikicken man får när man tränar, så underbar. Passet gick hur bra som helst, energin var på topp och det va riktigt kul att träna idag nu när jag vart borta från gymmet i en vecka. Slutade med att jag körde cardio i 1.5 timme haha. Började med 30 lökiga minuter på crossen (ja ni kan ju se bilden ovan, typ en sjö), Sprang sedan lite över 1 mil på löpbandet. Göttmos! Avslutade sedan med att stretcha ut ordentligt, va stel som en pinne nu när jag inte gjort det på ett tag.. Känner mig iaf riktigt taggad för att komma igång med träningen nu igen efter lite vila, kommer framförallt att köra ganska mycket cardio nu i början bara för att jag ska känna mig lite mer tight igen och sedan efter det lägga in lite mer styrkepass, tror det kommer att bli kanon. Känner mig lite plumsig nu efter min bulkvecka så ska bli skönt att komma back on track haha. 

Kramis! :) 


Smakrecension One Whey Protein bar från Fitnessguru

Har nu hunnit prova protein barerna som jag fick hem från Fitnessguru och måste säga att de var riktigt goda! Lagom stora, god söt smak och smakade precis som en vanlig "onyttig" choklad kaka vilket vi inte tackar nej till haha. Dom har också en god konsistens och mättar bra - ett perfekt litet mellanmål eller kvällssnack. 

Här är först lite kort info om Fitnessgurus Proteinbarer:

One Whey® BAR är välkänd för sin goda smak samtidigt som den har ett balanserat innehåll av högvärdigt protein, kolhydrater och fett anpassat för dig som tränar. Baren innehåller tre olika sorters protein; vassleproteinisolat, mjölkprotein & äggalbumin och är täckt med ett tunt lager mörk choklad med 58% kakaohalt. One Whey® BAR passar dig som vill ha en behändig och god bar som mellanmål samt före och efter träning.

+ 17 g högvärdigt protein
+ Praktiskt mellanmål
+ Mörk choklad (58%)
+ Glutenfri

One Whey® BAR är det perfekta mellanmålet för alla som tränar och vill öka sin återhämtning, muskeluppbyggnad och energi.


Här kommer en kort recension om smakerna jag fick testa:
- Chocolate crisp: Riktigt god! Den hade en tydlig smak av choklad och va sådär krämig och god. Ännu bättre blev det med crispet som var i baren, gjorde smaken lite roligare istället för om det bara hade varit choklad. Smakar som vanlig chokladkaka och passar därför också perfekt när man är sugen på något gott men ändå villl vara nyttig. 5 av 5 toasts.

- Coconut: Härlig smak kombo av choklad och kokos, kan ju typ inte gå fel haha. Den hade mycket kokossmak och kokosflingorna tillsammans med chokladen va riktigt gott. Konsistensten va bra, inte för hård eller mjuk. 5 av 5 toasts. 

One whey baren finns också i smakerna:
- Orange chocolate
- Mint chokolate
- Gingerbread
- Apple pie
- Banana chocolate 

Jag kan absolut rekommendera dessa barer, dom har bra innehåll och de som jag testade va somsagt väldigt goda. Dock är ju jag en true Questbar lover men  Fitnessgurus One Whey bars va inte långt ifrån! Tänker utan tvekan ge mig på de andra smakerna också, hur gott låter inte Mint chocolate lixom, mmm. Alla barerna och en massa andra produkter för er träningsintresserade hittar ni på http://www.fitnessguru.com/sv

Bildbomb #1 från Rhodos / Beachen, Big Brother Rodney, Paradise Joppe, Pinglorna

Hemma från Rhodos / Power Walk

HELLO PEEPS! 
Nu är jag tillbaka på svensk mark igen (tyvärr), skulle lätt kunnat stannat i Rhodos i flera veckor. Sjukt sugen på att söka och jobba där nästa sommar, love the place. Har som ni kanske förstår haft det sjukt bra, bästa veckan alltså. Aldrig haft så kul i mitt liv, festa hela nätterna och äta/sova på dagarna - underbart! Resan började med att vi kom dit på söndagen typ vid 11 tiden, vi drog då direkt till baren och vidare ut på en klubb precis jämte hotellet & shakade loss lite. På måndagen va det dags för partybuss till Falaraki, riktigt roligt men bäst va det inne på bargatan i Rhodos stad där vi spenaderade alla nätter som va kvar. Kan säga att det blev inte mycket sömn, haha tror inte jag sov över 3 timmar nån natt. Standard va att dra lite nattakäk vid 4 tiden och sedan åka hem vid 7 tiden lagom till frullen på hotellet (man ville ju inte missa den). På fredagen va vi också på barrundan och konsert med Albatraoz, va sjukt maxat. Världens lökfest dock haha. Vi har självklart filmat en massa med så om ni har tur kanske det poppar upp en video här snart. Annars då? Jo denna resan har varit en fet bulk vecka. Inte rört mig en meter och levt på alkohol, glass, pizza, kebabrulle, chips, godis, en massa annat gotte och för att inte glömma det bästa - pannkakor med nutella
I kort och gott kan jag iaf säga att jag hade den bästa veckan ever, träffade en massa underbara människor och gjorde en massa galna saker. Allt från blivit halvt kriminella, till att få en lite rolig lapp från hotellet (...Hanna godwin), nattadopp, shott tävling, ja you name it typ haha. Ett riktigt minne för livet! 
Tog tyvärr inte så många bilder med min mobil eftersom den suger (ska köpa ny imon yey), men ska få alla bilder/filmer från de andra pinglorna snart så då slänger jag självklart upp dom här. Har dock några som jag ska bjuda på i nästa inlägg. 

Kramis! 

Benpass / Mina träningsrutiner (Annie)

Tjena!

Måste bara börja med att säga att vädret varit underbart idag! Ska bli fint hela veckan enligt vad jag hört! :)

 

Idag var det jobb mellan 7 och 13. Kändes lite slitsamt på grund av huvudvärk, men dagen blev bättre då jag lagade tacos hemma på älgfärs (helt okej faktiskt men föredrar nötfärs med låg fetthalt) och sedan drog till gymmet. Idag blev det ett hårt benpass tillsammans med denhär killen: 

 

 

 

Ni kan följa hans instagram på: joohangronkvist

 

Jag tränar oftast ben/rumpa två gånger i veckan, ibland mest benövningar och ibland mest rumpövningar. Oftast blir det ett pass med benövningar och några rumpövningar tillagda ena gången och andra gången mestadels rumpövningar. Vissa övningar tar ju såklart både ben och rumpa samtidigt. Funderar dock på att börja fokusera ännu mer på dessa muskelgrupper som till exempel att börja köra lite rumpa varannan dag. Sen tränar jag rygg/armar och axlar/vader en gång i veckan och mage lite då och då inlagda i mina pass eller efteråt. Jag brukar ofta köra morgonpw och sedan lägga in något cardiopass i veckan. 

 

Nu blir det strax lite kvarg blandat med proteinpulver med banansmak och lite vatten i för att tunna ut konsistensen! :)

 

Kram Annie :) (Saras gästbloggare denna veckan)